Chiloe Natural

Tour Operator

Chiloe Natural is an expert Tour Operator on the archipelago of Chiloe. Since 2012 we have successfully designed and operated experiences that invite our guests to participate of our natural riches and traditions of the island through adventure activities and cultural and culinary experiences, always looking for a positive exchange between our guests and the local community we work with. With a bilingual and local staff we can offer a unique trip to those who visit us.

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    Cyril Christensen

    Director

    Cyril renunció a su posición de Gerente de Operaciones en el mayor operador turístico en la isla de Chiloé para invertir toda su experiencia y tiempo en Chiloé Natural. A partir de una formación bilingüe en Santiago, Cyril ha explorado el mundo en general durante sus 4 años como fotógrafo profesional en los cruceros. También ha aprendido los detalles minuciosos de la flora y fauna de Chile durante su período 4 años como guarda parque en el Sistema de Parques Nacionales. Cyril se hizo un experto en Chiloé y el sur pasando los veranos cuando era niño en la isla hasta que decidió mudarse allí hace varios años con su esposa Maca. Ofrece un conocimiento en profundidad de su país, así como de la isla donde vive, potenciado con su ojo de fotógrafo para encontrar belleza.

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    Macarena Prieto

    Gerente y Co-Fundadora

    Maca también trabaja como profesora de Inglés en la ciudad de Castro, en Chiloé. Originaria de La Serena, en la zona norte de Chile, también ha vivido en Ecuador, donde ha viajado desde los Andes hasta las Islas Galápagos por diferentes países de América del Sur. Criada en una familia amante de la naturaleza, le fascina el senderismo y hacer kayak en los lagos. Se siente muy a gusto en la naturaleza, descubriendo nuevos lugares y sobre todo intercambiando experiencias con otras culturas.

VISION

To be recognized locally and internationally as a reference of Quality and Sustainability in tourism services on the archipelago of Chiloe and Northern Patagonia.

MISSION

To offer experiences designed to exceed the expectations of our guests generating a positive impact on the local actors involved in each activity.

CORE VALUES

  • Honesty: What we offer, is what we deliver.
  • Quality: Our products and services are of the highest quality.
  • Responsibility: We make ourselves responsible for what we deliver.
  • Safety: Always ensure the safety of passengers and guides and suppliers.
  • Innovation: Constantly developing new routes, programs and services.
  • Service: Do everything possible to meet and satisfy the customer requirements.
  • Respect: Towards the environment, local communities, customers and suppliers.
  • Good Communication: Internal and with suppliers and clients.